Wednesday, February 6, 2013

Kakak rumah 2.

5.45am

aku pi bilik emak, tengok emak dah takda ataih katil.

klungkangkungklang tengah memasak bekal adik di dapur.

lalu aku bergegas pergi tidur balik sebelum emak tahu yg aku dah bangun :p

6.15am

azan berkumandang. aku kaget lalu bangun dari perbaringan, tapi duduk bersila. pehe? hahaha. aku golek-golek adik dekat sebelah.

"adik bangun cepat, takmo sokseksoksek teqiak ke apa, azan dah bunyi tu. tak elok waktu org tengah azan hang duk lena tidur baring-baring nanti ..."

belum aku habis cakap adik dekat sebelah buat perlakuan sama mcm apa yang aku buat tadi tapi mata dia masih tertutup.

azan habis, dah tadah tangan baca doa, dia baring balik. blergh.

"eh!bangun ah!dah lambat ni!dah azan pulak tu, satgi kang emak bising dei"

"dua minit, boleh?"

"ah, takde takde. cepat ikut kakak, jom"

No comments:

Post a Comment